lauantai 4. toukokuuta 2013

04.05

  
 Luuk. 1:80
Ja lapsi kasvoi ja vahvistui hengessä.  > Siirry
Rinnakkaisviitteet
Luuk. 2:40 Ja lapsi kasvoi ja vahvistui ja täyttyi viisaudella, ja Jumalan armo oli hänen päällänsä. > Siirry
Ruotsi (1917)
1:80 Och barnet växte upp och blev allt starkare i anden.
Englanti (ASV 1901)

1:80 And the child grew, and waxed strong in spirit.


 Luuk. 2:52
Ja Jeesus varttui viisaudessa ja iässä ja armossa Jumalan ja ihmisten edessä. > Siirry
Rinnakkaisviitteet
1Sam. 2:26 Mutta poikanen Samuel kasvoi kasvamistaan ja oli sekä Herralle että ihmisille otollinen. > Siirry
Sananl. 3:4 niin saat armon ja hyvän ymmärryksen Jumalan ja ihmisten silmien edessä. > Siirry
Ruotsi (1917)
2:52 Och Jesus växte till i ålder och vishet och nåd inför Gud och människor [Eller: Och Jesus växte upp och växte till i vishet och nåd osv.].
Englanti (ASV 1901)
2:52 And Jesus advanced in wisdom and stature, and in favor with God and men.

 

5Moos. 4:36
Taivaasta hän antoi sinun kuulla äänensä opettaaksensa sinua, ja maan päällä hän antoi sinun nähdä suuren tulensa, ja sinä kuulit hänen sanansa tulen keskeltä. > Siirry
Ei rinnakkaisviitteitä
Ruotsi (1917)
4:36 Från himmelen har han låtit dig höra sin röst för att undervisa dig, och på jorden har han låtit dig se sin stora eld, och du har hört hans ord ur elden.
Englanti (ASV 1901)
4:36 Out of heaven he made thee to hear his voice, that he might instruct thee: and upon earth he made thee to see his great fire; and thou heardest his words out of the midst of the fire.



2Kor. 6:16
.....me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." > Siirry
Rinnakkaisviitteet
2Moos. 29:45 Ja minä asun israelilaisten keskellä ja olen heidän Jumalansa. > Siirry
3Moos. 26:11 Ja minä panen asumukseni teidän keskellenne enkä viero teitä. > Siirry
Jer. 30:22 Ja niin te olette minun kansani, ja minä olen teidän Jumalanne." > Siirry
Jer. 31:1 "Siihen aikaan, sanoo Herra, minä olen kaikkien Israelin sukukuntien Jumala, ja he ovat minun kansani." > Siirry
Jer. 31:33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. > Siirry
Jer. 32:38 Silloin he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa. > Siirry
Hes. 36:28 Niin te saatte asua maassa, jonka minä annoin teidän isillenne; ja te olette minun kansani, ja minä olen teidän Jumalanne. > Siirry
Hes. 37:26 Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton - se on oleva iankaikkinen liitto heidän kanssansa - istutan ja runsaasti kartutan heidät ja asetan pyhäkköni olemaan heidän keskellänsä iankaikkisesti. > Siirry
Hes. 37:27 Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. > Siirry
Sak. 13:9... Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani." > Siirry
Joh. 14:23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan. > Siirry
1Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? > Siirry
1Kor. 6:19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat? > Siirry
1Kor. 10:14 Sentähden, rakkaani, paetkaa epäjumalanpalvelusta. > Siirry
Ef. 2:21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; > Siirry
Ef. 2:22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä. > Siirry
Ef. 3:17 ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne, > Siirry
Hebr. 3:6 mutta Kristus on uskollinen Poikana, hänen huoneensa haltijana; ja hänen huoneensa olemme me, jos loppuun asti pidämme vahvana toivon, rohkeuden ja kerskauksen. > Siirry
1Piet. 2:5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia. > Siirry
Ilm. 21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; > Siirry
Ruotsi (1917)
6:16 Eller huru låter ett Guds tempel förena sig med avgudar? Vi äro ju ett den levande Gudens tempel, ty Gud har sagt: "Jag skall bo i dem och vandra ibland dem; jag skall vara deras Gud, och de skola vara mitt folk."
Englanti (ASV 1901)
6:16 And what agreement hath a temple of God with idols? for we are a temple of the living God; even as God said, I will dwell in them, and walk in them; and I will be their God, and they shall be my people.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti