sunnuntai 20. tammikuuta 2013

Oi katsohan lintua oksalla puun

Oi katsohan lintua oksalla puun

1. Oi, katsohan lintua oksalla puun.
Se laulaa niin kauniisti aina.
Se Korkeimman kiitokseen aukaisee suun.
Sen mieltä ei huolet ne paina.
Se laulaen Luojaansa kiittää.

2. Ei kylvä, ei niitä, ei myös kokoa.
Se vastaisten päivien ruokaa.
Vaan aina sen mieli on riemuisena.
Ei huomisen huolista huokaa.
Vaan silti ei puutetta kärsi.

3. Se laulaen aamulla alkavi työt.
Ja päättää ne laululla illoin.
Niin rauhassa oksalla nukkuu se yöt.
Kuin vuode ois peitetty villoin.
Ja kattona sillä on taivas. 


 
4. Oi, jospa kuin lintunen päiväni vain.
Myös kiittäen alkaa mä voisin.
Ja murheetta, vaikkakin puuttehissa.
Mä ain Isän hoidossa oisin.
Ei lapsensa tarvitse surra.

Sigismund C. Dick, 1815-1882
Jonas Andersson, 1851-1913
_________________
"Minun armossani on sinulle kyllin"
2. Kor. 12:9


 2Kor. 12:9
Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa."
 Fil. 4:13 Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa. > Siirry
 Ruotsi (1917)
12:9 Men Herren har sagt till mig; "Min nåd är dig nog, ty kraften fullkomnas i svaghet." Därför vill jag hellre med glädje berömma mig av min svaghet, på det att Kristi kraft må komma och vila över mig.
Englanti (ASV 1901)

12:9 And he hath said unto me, My grace is sufficient for thee: for [my] power is made perfect in weakness. Most gladly therefore will I rather glory in my weaknesses, that the power of Christ may rest upon me.


 

1 kommentti:

  1. Viimeisen säkeistön sanan pitäisi olla "puuttehissain" eikä "puuttehissa".

    VastaaPoista