keskiviikko 30. tammikuuta 2013

30.01.

1Tess. 5:24
Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.
> Siirry

Rinnakkaisviitteet

1Kor. 1:9 Jumala on uskollinen, hän, jonka kautta te olette kutsutut hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme yhteyteen. > Siirry
1Kor. 10:13 Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää. > Siirry
Fil. 1:6 varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka. > Siirry
2Tess. 3:3 Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta. > Siirry

Ruotsi (1917)

5:24 Trofast är han som kallar eder; han skall ock utföra sitt verk.
Englanti (ASV 1901)

5:24 Faithful is he that calleth you, who will also do it.


Ap.t. 24:16
Sentähden minä myös ahkeroitsen, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.
> Siirry

Rinnakkaisviitteet

Ap.t. 23:1 Niin Paavali loi katseensa neuvostoon ja sanoi: "Miehet, veljet, minä olen kaikessa hyvällä omallatunnolla vaeltanut Jumalan edessä tähän päivään asti." > Siirry
1Piet. 3:16 pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat. > Siirry

Ruotsi (1917)

24:16 Därför lägger också jag mig vinn om att alltid hava ett okränkt samvete inför Gud och människor.
Englanti (ASV 1901)

24:16 Herein I also exercise myself to have a conscience void of offence toward God and men always.


Psalmit:91:1 Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy, >> Jakeen lisätiedot
91:2 se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan."
91:3 Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
91:4 Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
91:5 Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
91:6 et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
91:7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
91:8 Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
91:9 Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani." - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
91:10 Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
91:11 Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
91:12 He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
91:13 Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.

Englanti (ASV 1901)
91:14 Because he hath set his love upon me, therefore will I deliver him: I will set him on high, because he hath known my name. 


 91:15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan. 
 Englanti (ASV 1901)
91:15 He shall call upon me, and I will answer him; I will be with him in trouble: I will deliver him, and honor him.

91:16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen

Englanti (ASV 1901)
91:16 With long life will I satisfy him, And show him my salvation. 



pelastus=vapautus, turvallisuus, varjelus, parantuminen, terveys
 Jumalan voima pelastukseksi.
 
Ps. 34:20
Monta on vanhurskaalla kärsimystä, mutta Herra vapahtaa hänet niistä kaikista. > Siirry

Ei rinnakkaisviitteitä

Ruotsi (1917)

34:20 Den rättfärdige måste lida mycket, men HERREN räddar honom ur allt.

Englanti (ASV 1901)

34:19 Many are the afflictions of the righteous; But Jehovah delivereth him out of them all.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti