maanantai 5. tammikuuta 2015

07.01.


Joh. 18:36 Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole
tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun
palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten
käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä."


Rinnakkaisviitteet Dan. 2:44 Mutta niiden kuningasten päivinä on taivaan Jumala pystyttävä
valtakunnan, joka on kukistumaton iankaikkisesti ja jonka valtaa ei toiselle
kansalle anneta. Se on musertava kaikki ne muut valtakunnat ja tekevä niistä
lopun, mutta se itse on pysyvä iankaikkisesti,


Dan. 7:14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat,
kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta,
joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.


Biblia (1776) Jesus vastasi: ei minun valtakuntani ole tästä maailmasta. Jos minun
valtakuntani olis tästä maailmasta, niin tosin minun palveliani olisivat
sotineet, etten minä olisi tullut annetuksi ylön Juudalaisille; mutta ei minun
valtakuntani ole täältä.

Ruotsi (1917) Jesus svarade: "Mitt rike är icke av denna världen. Om mitt rike vore av
denna världen, så hade väl mina tjänare kämpat för att jag icke skulle bliva
överlämnad åt judarna.
Men nu är mitt rike icke av denna
världen."

Englanti (KJV 1789) Jesus answered, My kingdom is not of this world: if my kingdom were of this
world, then would my servants fight, that I should not be delivered to the
Jews: but now is my kingdom not from hence.

Joh 18: 36 Jesus answered, My kingdom
(kingship, royal power) belongs not to this world. If My kingdom were of this
world, My followers would have been fighting to keep Me from being handed over
to the Jews. But as it is, My kingdom is not from here (this world); [it has no
such origin or source].

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti