perjantai 21. elokuuta 2015

21.08.

1.Kor: 4:1 Niin pitäköön jokainen meitä
Kristuksen käskyläisinä ja Jumalan salaisuuksien huoneenhaltijoina.

4:2 Sitä tässä
huoneenhaltijoilta ennen muuta vaaditaan, että heidät havaitaan uskollisiksi.

4:3 Mutta siitä minä
hyvin vähän välitän, että te minua tuomitsette tai joku inhimillinen oikeus; en
minä itsekään tuomitse itseäni,

4:4 sillä ei minulla
ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun
tuomitsijani on Herra

4:5 Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra
tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten
aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta.

1Kor 4:1 Meitä on siis pidettävä Kristuksen palvelijoina, joiden huostaan on uskottu Jumalan
salaisuudet.2 Siltä, jolle on jotakin uskottu, vaaditaan, että
hän osoittautuu luottamuksen arvoiseksi. 3
Mutta minulle on yhdentekevää, ryhdyttekö te tai jokin ihmisten tuomioistuin minua
tutkimaan. En itsekään ryhdy tutkimaan itseäni. 4 Minulla ei ole mitään tunnollani, mutta ei minua
vielä sen perusteella ole todettu syyttömäksi. Minun tuomarini on Herra.5 Älkää
siis tuomitko ennenaikaisesti, ennen kuin Herra tulee. Hän valaisee pimeyden
kätkö
t ja tuo esiin sydänten ajatukset, ja silloin itse kukin saa kiitoksen
Jumalalta.


1 Corinthians 4 (AMP)4 So then, let
us [apostles] be looked upon as ministering servants of Christ and stewards
(trustees) of the mysteries (the secret purposes) of God.2 Moreover,
it is [essentially] required of stewards that a man should be found faithful
[
proving himself worthy of trust].3 But [as for me personally] it
matters very little to me that I should be put on trial by you [on this point],
and that you or any other human tribunal should investigate and
question and cross-question me. I do not even put myself on trial and
judge myself.4 I am not conscious of anything against myself, and
I feel blameless; but I am not vindicated and acquitted before God on
that account. It is the Lord [Himself] Who examines and judges me.
5
So do not make any hasty or premature judgments before the time
when the Lord comes [again], for He will both bring to light the secret things
that are [now hidden] in darkness and disclose and expose the [secret]
aims (motives and purposes) of hearts. Then every man will receive his [due]
commendation from God.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti