maanantai 17. kesäkuuta 2013

kuninkaan voittolaulu

Psalmi 18

Kuninkaan voittolaulu

2 Minä rakastan sinua, Herra,
sinä olet minun voimani.
3 Sinä päästit minut turvaan,
sinä olet vuorilinnani.
Jumalani, sinuun minä turvaudun,
sinä olet kallio, olet kilpeni,
sinulta saan avun ja suojan.
4 Kun kutsun Herraa, ylistettyä, saan avun
26 Herra, sinä olet uskollinen...,
...sinä olet vilpitön.
27 Puhtaat ovat tekosi...

29 ....sinä, Jumala, tuot pimeyteeni valon.
30 Sinun avullasi minä ryntään yli vallien,
Jumalani avulla minä hyppään muurien yli.
31 Jumalan ohjeet ovat täydelliset, Herran sana on kirkas ja puhdas. Kuin kilpi hän suojaa niitä, jotka hakevat hänestä turvaa.

32 Kuka on Jumala, jollei Herra,
kuka on turvamme, jollei Jumalamme?
33 Jumala vyöttää minut voimalla,
hän osoittaa minulle oikean tien.
34 Hän tekee jalkani nopeiksi kuin kauriin jalat
ja ohjaa kulkuni kukkuloille.
35 Hän opettaa käteni taistelemaan, käsivarteni jännittämään sotajousta.

36 Herra, sinä asetut kilveksi eteeni,
sinun oikea kätesi tukee minua,
sinun apusi tekee minut vahvaksi.
37 Sinä teet varmoiksi askeleeni,
polveni eivät horju.

40 Sinulta minä saan voiman ...
47 Herra elää!
Kiitetty olkoon ...,
ylistetty Jumala, minun turvani!
50 Siksi kiitän kansojen keskellä sinua, Herra,
laulan kiitosta sinun nimellesi.
51 ... sinä olet uskollinen  .... nyt ja aina.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti