lauantai 20. huhtikuuta 2013

20.04.



2Tess. 3:5
Ja Herra ohjatkoon teidän sydämenne Jumalan rakkauteen ja Kristuksen kärsivällisyyteen. > Siirry
Ei rinnakkaisviitteitä
Ruotsi (1917)
3:5 Ja, Herren styre edra hjärtan till Guds kärlek och Kristi ståndaktighet.
Englanti (ASV 1901)
3:5 And the Lord direct your hearts into the love of God, and into the patience of Christ


1Tim. 2:5
Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, > Siirry
Rinnakkaisviitteet
Joh. 17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen. > Siirry
Room. 3:29 Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin, > Siirry
Room. 3:30 koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta. > Siirry
Gal. 3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä. > Siirry
Gal. 3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi. > Siirry
Hebr. 9:15 Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön. > Siirry
Ruotsi (1917)
2:5 Ty en enda är Gud, och en enda är medlare emellan Gud och människor: en människa, Kristus Jesus,
Englanti (ASV 1901)
2:5 For there is one God, one mediator also between God and men, [himself] man, Christ Jesus,



Matteuksen evankeliumi: 11:28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. >> Jakeen lisätiedot
Rinnakkaisviitteet

Jer. 31:25 Sillä minä virvoitan väsyneen sielun, ja jokaisen nääntyvän sielun minä ravitsen." > Siirry
Matt. 12:20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon. > Siirry
Joh. 7:37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon. > Siirry


11:29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. >> Jakeen lisätiedot 
Rinnakkaisviitteet
Jer. 6:16 Näin on Herra sanonut: "Astukaa teille ja katsokaa ja kysykää muinaisia polkuja, kysykää, mikä on hyvä tie, ja vaeltakaa sitä, niin te löydätte levon sieluillenne." Mutta he vastasivat: "Emme vaella." > Siirry
Matt. 21:5 "Sanokaa tytär Siionille: 'Katso, sinun kuninkaasi tulee sinulle hiljaisena ja ratsastaen aasilla, ikeenalaisen aasin varsalla.'" > Siirry
Englanti (ASV 1901)
11:29 Take my yoke upon you, and learn of me; for I am meek and lowly in heart: and ye shall find rest unto your souls.


11:30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä." >> Jakeen lisätiedot
Matt. 11:30
Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä." > Siirry
Rinnakkaisviitteet
1Joh. 5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat; > Siirry
Englanti (ASV 1901)
11:30 For my yoke is easy, and my burden is light.



Psalmit: 84:12 Sillä Herra Jumala on aurinko ja kilpi; Herra antaa armon ja kunnian, ei hän kiellä hyvää niiltä, jotka nuhteettomasti vaeltavat.>> Jakeen lisätiedot
Ps. 3:4 Mutta sinä, Herra, olet minun kilpeni, sinä olet minun kunniani, sinä kohotat minun pääni. > Siirry
Ps. 23:1 Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. > Siirry
Ps. 34:10 Peljätkää Herraa, te hänen pyhänsä, sillä häntä pelkääväisiltä ei mitään puutu. > Siirry
 
84:13 Herra Sebaot, autuas se ihminen, joka sinuun turvaa! >> Jakeen lisätiedot
Jer. 17:7 Siunattu on se mies, joka turvaa Herraan, jonka turvana Herra on. > Siirry 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti