perjantai 5. huhtikuuta 2013

05.04.

Jes. 48:10
Katso, minä olen sinua sulattanut, hopeata saamatta, minä olen sinua koetellut kärsimyksen pätsissä.
> Siirry
Ei rinnakkaisviitteitä
Ruotsi (1917)
48:10 Se, jag har smält dig, men silver har jag icke fått; jag har prövat dig i lidandets ugn.
Englanti (ASV 1901)
48:10 Behold, I have refined thee, but not as silver; I have chosen thee in the furnace of affliction.



Ps. 25:3
Ei yksikään, joka sinua odottaa, joudu häpeään; häpeään joutuvat ne, jotka ovat syyttä uskottomat.
> Siirry
Rinnakkaisviitteet
Jes. 49:23  ....Silloin sinä tiedät, että minä olen Herra ja että ne, jotka minua odottavat, eivät häpeään joudu.
> Siirry
Ruotsi (1917)

25:3 Nej, ingen kommer på skam, som förbidar dig; på skam kommer de som, utan sak, handla trolöst.
Englanti (ASV 1901)
25:3 Yea, none that wait for thee shall be put to shame: They shall be put to shame that deal treacherously without cause.


Ps. 25:4
Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.
> Siirry
Rinnakkaisviitteet
Ps. 27:11 Neuvo, Herra, minulle tiesi ja johdata minua tasaista polkua minun vihamiesteni tähden.
> Siirry
Ps. 86:11 Neuvo minulle tiesi, Herra, että minä vaeltaisin sinun totuudessasi. Kiinnitä minun sydämeni siihen yhteen, että minä sinun nimeäsi pelkäisin. > Siirry
Ps. 119:33 Opeta minulle, Herra, käskyjesi tie, niin minä seuraan sitä loppuun asti. > Siirry
Ps. 143:10 Opeta minut tekemään sitä, mikä sinulle kelpaa, sillä sinä olet minun Jumalani. Sinun hyvä Henkesi johdattakoon minua tasaista maata. > Siirry
Ruotsi (1917)
25:4 HERRE, kungör mig dina vägar, lär mig dina stigar.
Englanti (ASV 1901)
25:4 Show me thy ways, O Jehovah; Teach me thy paths.



Jes. 60:16
...saat tuntea, että minä, Herra, olen sinun auttajasi, että Jaakobin Väkevä on sinun lunastajasi.
> Siirry
Ei rinnakkaisviitteitä
Ruotsi (1917)
60:16 ...; och du skall förnimma, att jag, HERREN, är din frälsare och att den Starke i Jakob är din förlossare.
Englanti (ASV 1901)
60:16 ... and thou shalt know that I, Jehovah, am thy Saviour, and thy Redeemer, the Mighty One of Jacob.


Ps. 34:16
Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän huutoansa.
> Siirry
Rinnakkaisviitteet
2Aikak. 16:9 Sillä Herran silmät tarkkaavat kaikkea maata, että hän voimakkaasti auttaisi niitä, jotka ovat ehyellä sydämellä antautuneet hänelle... 
> Siirry
Job 36:7 Hän ei käännä silmiänsä pois hurskaista, vaan antaa heidän istua kuningasten kanssa valtaistuimella ikuisesti; he kohoavat korkealle. > Siirry
Ps. 33:18 Katso, Herran silmä valvoo niitä, jotka häntä pelkäävät ja panevat toivonsa hänen laupeuteensa, > Siirry
Ruotsi (1917)
34:16 HERRENS ögon äro vända till de rättfärdiga och hans öron till deras rop.
Englanti (ASV 1901)
34:15 The eyes of Jehovah are toward the righteous, And his ears are [open] unto their cry.


Ps. 34:18
Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa.
> Siirry
Rinnakkaisviitteet
Ps. 145:18 Herra on lähellä kaikkia, jotka häntä avuksensa huutavat, kaikkia, jotka totuudessa häntä avuksensa huutavat.
> Siirry
Ruotsi (1917)
34:18 När de rättfärdiga ropa, då hör HERREN och räddar dem ur all deras nöd.
Englanti (ASV 1901)
34:17 [The righteous] cried, and Jehovah heard, And delivered them out of all their troubles.



2.Korinttolaiskirje:
1:3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,
1:4 joka lohduttaa meitä kaikessa ahdistuksessamme, että me sillä lohdutuksella, jolla Jumala meitä itseämme lohduttaa, voisimme lohduttaa niitä, jotka kaikkinaisessa ahdistuksessa ovat.
1:5 Sillä samoin kuin Kristuksen kärsimykset runsaina tulevat meidän osaksemme, samoin tulee meidän osaksemme myöskin lohdutus runsaana Kristuksen kautta.
1:6 Mutta jos olemme ahdistuksessa, niin tapahtuu se teille lohdutukseksi ja pelastukseksi; jos taas saamme lohdutusta, niin tapahtuu sekin teille lohdutukseksi, ja se vaikuttaa, että te kestätte samat kärsimykset, joita mekin kärsimme; ja toivomme teistä on vahva, >> Jakeen lisätiedot
1:7 koska me tiedämme, että samoin kuin olette osalliset kärsimyksistä, samoin olette osalliset myöskin lohdutuksesta.
1:8 Sillä me emme tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä ahdistuksesta, jossa me olimme Aasiassa, kuinka ylenpalttiset, yli voimiemme käyvät, meidän rasituksemme olivat, niin että jo olimme epätoivossa hengestämmekin,
1:9 ja itse me jo luulimme olevamme kuolemaan tuomitut, ettemme luottaisi itseemme, vaan Jumalaan, joka kuolleet herättää.
1:10 Ja hän pelasti meidät niin suuresta kuolemanvaarasta, ja yhä pelastaa, ja häneen me olemme panneet toivomme, että hän vielä vastakin pelastaa,
1:11 kun tekin autatte meitä rukouksillanne, että monesta suusta meidän tähtemme kohoaisi runsas kiitos siitä armosta, joka on osaksemme tullut.
1:12 Sillä meidän kerskauksemme on tämä: meidän omantuntomme todistus siitä, että me maailmassa ja varsinkin teidän luonanne olemme vaeltaneet Jumalan pyhyydessä ja puhtaudessa, emme lihallisessa viisaudessa, vaan Jumalan armossa.



Psalmit:
145:17 Herra on vanhurskas kaikissa teissään ja armollinen kaikissa teoissaan. >> Jakeen lisätiedot
145:18 Herra on lähellä kaikkia, jotka häntä avuksensa huutavat, kaikkia, jotka totuudessa häntä avuksensa huutavat.
145:19 Hän tekee, mitä häntä pelkääväiset halajavat, hän kuulee heidän huutonsa ja auttaa heitä.
145:20 Herra varjelee kaikkia, jotka häntä rakastavat, mutta kaikki jumalattomat hän hukuttaa.
145:21 Minun suuni lausukoon Herran ylistystä, ja kaikki liha kiittäköön hänen pyhää nimeänsä, aina ja iankaikkisesti.



****Tänään opin, että olisin voinut jo paljon aikaisemmin, paljon aikaisemmin ja syvemmin oppia kuuntelemaan todellista minääni, sitä, mihin minut on tarkoitettu ja liikkua pitkin sitä tietä, joka on minulle oikea.
Tänään opin myös, että voin tehdä sen tänään ja huomenna ja ylihuomenna, etten enää liiku väärällä polulla ja tiellä.***

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti