sunnuntai 10. helmikuuta 2013

10.02.

Ps. 116:1
Minä rakastan Herraa, sillä hän kuulee minun ääneni ja rukoukseni; > Siirry
Ei rinnakkaisviitteitä
Ruotsi (1917)

116:1 Jag har HERREN kär, ty han hör min röst och mina böner.
Englanti (ASV 1901)

116:1 I love Jehovah, because he heareth My voice and my supplications. 


 Ps. 116:2
sillä hän on kallistanut korvansa minun puoleeni, ja minä huudan häntä avuksi kaiken elinaikani. > Siirry
Ei rinnakkaisviitteitä
Ruotsi (1917)

116:2 Ja, han har böjt sitt öra till mig; i hela mitt liv skall jag åkalla honom.
Englanti (ASV 1901)

116:2 Because he hath inclined his ear unto me, Therefore will I call [upon him] as long as I live. 



 Jes. 51:15
Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka liikutan meren, niin että sen aallot pauhaavat, jonka nimi on Herra Sebaot. > Siirry
Ei rinnakkaisviitteitä
Ruotsi (1917)

51:15 ty jag är HERREN, din Gud, han som rör upp havet, så att dess böljor brusa, han vilkens namn är HERREN Sebaot;
Englanti (ASV 1901)

51:15 For I am Jehovah thy God, who stirreth up the sea, so that the waves thereof roar: Jehovah of hosts is his name.


 Jes. 51:16
Ja minä olen pannut sanani sinun suuhusi, minä olen kätkenyt sinut käteni varjoon, pystyttääkseni taivaan ja perustaakseni maan ja sanoakseni Siionille: "Sinä olet minun kansani." > Siirry
Ei rinnakkaisviitteitä
Ruotsi (1917)

51:16 och jag har lagt mina ord i din mun och övertäckt dig med min hands skugga för att plantera en himmel och grunda en jord och för att säga till Sion: Du är mitt folk.
Englanti (ASV 1901)

51:16 And I have put my words in thy mouth, and have covered thee in the shadow of my hand, that I may plant the heavens, and lay the foundations of the earth, and say unto Zion, Thou art my people.


 
 1Piet. 3:18
Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä, > Siirry
Rinnakkaisviitteet

Room. 1:4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme, > Siirry
Room. 5:6 Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä. > Siirry
2Kor. 13:4 Sillä vaikka hänet ristiinnaulittiin, kun hän oli heikko, elää hän kuitenkin Jumalan voimasta; olemmehan mekin hänessä heikot, mutta me elämme hänen kanssaan Jumalan voimasta teitä kohtaan. > Siirry
Hebr. 9:15 Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön. > Siirry
Hebr. 9:28 samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat. > Siirry
Ruotsi (1917)

3:18 Kristus själv led ju en gång döden för synder; rättfärdig led han för orättfärdiga, på det att han skulle föra oss till Gud. Ja, han blev dödad till köttet, men till anden blev han gjord levande.
Englanti (ASV 1901)

3:18 Because Christ also suffered for sins once, the righteous for the unrighteous, that he might bring us to God; being put to death in the flesh, but made alive in the spirit; 



Psalmit: 91:1 Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy, 91:2 se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan." 91:3 Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta. 91:4 Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus. 91:5 Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta, 91:6 et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee. 91:7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu. 91:8 Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. - 91:9 Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani." - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi. 91:10 Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi. 91:11 Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi. 91:12 He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi. 91:13 Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä.  91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni. 91:15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan. 91:16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen." >> Jakeen lisätiedot

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti