keskiviikko 22. kesäkuuta 2016

30.06. Hoos 6:6


Hoos. 6:6
Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja;
Rinnakkaisviitteet
1Sam. 15:22 Silloin Samuel sanoi: "Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin kuuliaisuutta Herran äänelle? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva.

Ps. 50:13 Minäkö söisin härkien lihaa tai joisin kauristen verta?
Matt. 9:13 Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria.' Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
Matt. 12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.
Biblia (1776)
Sillä minulle kelpaa armo ja ei uhri; Jumalan tunto ja ei polttouhri.
Englanti (KJV 1789)
For I desired mercy, and not sacrifice; and the knowledge of God more than burnt offerings.

Hosea 6:6Amplified Bible, Classic Edition (AMPC)For I desire and delight in dutiful steadfast love and goodness, not sacrifice, and the knowledge of and acquaintance with God more than burnt offerings.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti