lauantai 16. maaliskuuta 2013

16.03.

Joh. 14:6
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. > Siirry
Rinnakkaisviitteet
Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. > Siirry
Room. 5:2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo. > Siirry
Hebr. 10:20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta, > Siirry
Ruotsi (1917)
14:6 Jesus svarade honom: "Jag är vägen och sanningen och livet; ingen kommer till Fadern utom genom mig.
Englanti (ASV 1901)
14:6 Jesus saith unto him, I am the way, and the truth, and the life: no one cometh unto the Father, but by me. 


 2Kor. 4:16
Sentähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu. > Siirry
Rinnakkaisviitteet
Jes. 40:30 Nuorukaiset väsyvät ja nääntyvät, nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat; > Siirry
Jes. 40:31 mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy. > Siirry
Room. 7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, > Siirry
Ef. 3:16 että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta > Siirry
Ef. 4:23 ja uudistua mielenne hengeltä > Siirry
Kol. 3:10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan. > Siirry
Ruotsi (1917)
4:16 Därför fälla vi icke modet; om ock vår utvärtes människa förgås, så förnyas likväl vår invärtes människa dag efter dag. 

 Englanti (ASV 1901)
4:16 Wherefore we faint not; but though our outward man is decaying, yet our inward man is renewed day by day.


Psalmini

Psalmi 1
 rakastan Herran lakia ja tutkistelen hänen lakiansa päivät ja yöt!
  olen niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä teen , menestyy. 


Psalmi 3
 Sinä, Herra, olet minun kilpeni, sinä olet minun kunniani, sinä kohotat minun pääni.
 Ääneeni minä huudan Herraa, ja Sinä vastaat minulle pyhältä vuoreltasi
3:6 Minä käyn levolle ja nukun; minä herään, sillä Herra minua tukee. 3:7 En pelkää kymmentuhantista joukkoa, joka asettuu yltympäri minua vastaan.
 Herra nousee, pelastaa minut, minun Jumalani!!!! Sillä sinä lyöt poskelle kaikkia minun vihollisiani, sinä murskaat jumalattomain hampaat.
Herrassa on pelastus; sinun siunauksesi tulee sinun kansallesi. 

  
Psalmi 4
 Herra vastaa minulle, kun minä huudan, sinä minun vanhurskauteni Jumala, joka ahdingossa avarrat minun tilani. Sinä Armahdat minua, kuulet minun rukoukseni.
 Tietäkää: ihmeellinen on Herra minua kohtaan, Herra kuulee, kun minä häntä huudan.
 Puhun sydämessäni vuoteellani ja olen hiljaa. 
 Luotan Herraan.
  "Kuka antaa meille sitä, mikä hyvä on?" Herra, kääntää meihin kasvojensa valkeuden
4:8 Sinä annat minun sydämeeni suuremman ilon, kuin heillä on runsaasta viljasta ja viinistä. 4:9 Rauhassa minä käyn levolle ja nukun, sillä sinä, Herra, yksin annat minun turvassa asua. 

Psalmi 5
Herra ottaa korviinsa minun sanani, Herra, huomaa huokaukseni. Herra Kuuntelee huutoni ääntä, minun kuninkaani ja Jumalani, sillä sinua minä rukoilen. 5:4 Herra, varhain sinä kuulet minun ääneni, varhain minä valmistan sinulle uhrin ja odotan.
  Herra, ajohdatta minua vanhurskaudessaan...tasoitta tiesi minun eteeni.
 Jaminä iloitsen, joka sinuun turvaan, ja riemuitsen iankaikkisesti. Sinä suojelet minua, että sinussa iloitsisin 

Sillä sinä, Herra, siunaat minua, sinä suojaat minua armollasi niinkuin kilvellä. 

Psalmi 6
 Herra, armahtaa minua, ...parantaa minut
 Herra, vapahtaa minun sieluni, pelastaa minut armonsa tähden.
 Herra kuulee minun itkuni äänen.
6:10 Herra kuulee minun anomiseni, Herra ottaa minun rukoukseni vastaan.

Psalmi 7
 Herra, minun Jumalani, sinuun minä turvaan; Sinä pelastat minut kaikista vainoojistani ja vapahdat minut
7:11 Minun kilpenäni on Jumala; hän on oikeamielisten pelastaja. 
7:18 Minä kiitän Herraa hänen vanhurskaudestansa ja veisaan Herran, Korkeimman, nimen kiitosta.

Psalmi 8
 Sinä Herra pidät minusta huolen?
sinä teit minusta lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit minut kunnialla ja kirkkaudella;
8:10 Herra, meidän Herramme, kuinka korkea onkaan sinun nimesi kaikessa maassa! 

Psalmi 9
9:2 Minä ylistän Herraa kaikesta sydämestäni, ilmoitan kaikki sinun ihmetyösi. 9:3 Minä iloitsen ja riemuitsen sinussa, veisaan sinun nimesi kiitosta, sinä Korkein.
Sillä minun viholliseni peräytyvät, kaatuvat maahan ja hukkuvat sinun kasvojesi edessä.
Sinä hankit minulle oikeuden ja ajat minun asiani, sinä istut valtaistuimella, sinä vanhurskas tuomari.
Herra hallitsee iankaikkisesti;
Niin Herra on sminun linnani, linna ahdingkoni aikoina.
sillä sinä et hylkää minua, joka sinua etsin, Herra. Veisaan kiitosta Herralle, joka Siionissa asuu, julistan kansojen keskuudessa hänen suuria tekojaan.
Sillä hän, muistaa minua eikä unhota minun huutoani.
Herra armahtaa minua, Herra, katsoo, kuinka minun vihamieheni minua vaivaavat, 
sinä, joka nostat minut kuoleman porteista, 9:15 että minä julistaisin kaikki sinun ylistettävät tekosi, tytär Siionin porteissa, riemuitsisin sinun avustasi. 9:17 Herra on tehnyt itsensä tunnetuksi

Psalmi 10
Herra nousee, Herra, kohottaa kätensä, Jumala! Hän ei unhota kurjia.
Sinä olet sen nähnyt, sillä sinä havaitset vaivani ja tuskani, ja sinä otat sen oman kätesi huomaan; sinulle  uskon asiani, sinä olet orpojen auttaja.
10:16 Herra on kuningas ainiaan ja iankaikkisesti;
Sinä kuulet halajamiseni, Herra, sinä vahvistat minun sydämeni, sinä teroitat korvasi,  

auttaaksesi minut oikeuteeni, ettei ihminen, joka maasta on, enää saisi kauhua aikaan.

Psalmi111
11:4 Herra pyhässä temppelissänsä, Herra, jonka istuin on taivaassa - 
hänen silmänsä näkevät, hänen katseensa tutkii ihmislapset;
näkee minut 11:5 Herra tutkii vanhurskaat, 
tutkii minut 11:7 Sillä Herra on vanhurskas ja rakastaa vanhurskautta; oikeamieliset saavat katsella hänen kasvojansa
saan katsella hänen kasvojansa
 

Psalmi 12
 
12:7 Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.
  Sinä, Herra, varjelet minua, suojelet minut iäti


Palmi 13 
 13:6 Mutta minä turvaan sinun armoosi; riemuitkoon minun sydämeni sinun avustasi. Minä veisaan Herralle, sillä hän on tehnyt minulle hyvin. 
MInun sydämeni riemuitsee sinuan avustasi


Psalmi 14
14:2 Herra katsoo taivaasta ihmislapsiin
 Herra kääntää minun kohtaloni, silloin riemuitsen, iloitsen.

 Psalmi 15
 Herra, minä saan vierailla sinun majassasi, asua sinun pyhällä vuorellasi!

 Psalmi 16
 16:1 Daavidin laulu. Varjele minua, Jumala, sillä sinuun minä turvaan. 16:2 Minä sanon Herralle: "Sinä olet minun Herrani, paitsi sinua ei ole minulla mitään hyvää";
   "Nämä ovat ne jalot, joihin on koko minun mielisuosioni."

MInuun on hänen mielisuosionsa 16:5 Herra on minun pelto- ja malja-osani; sinä hoidat minun arpani. 16:6 Arpa lankesi minulle ihanasta maasta, ja kaunis on minun perintöosani. 16:7 Minä kiitän Herraa, joka on minua neuvonut; yölläkin minua siihen sisimpäni kehoittaa. 16:8 Minä pidän Herran aina edessäni; kun hän on minun oikealla puolellani, en minä horju. 16:9 Sentähden minun sydämeni iloitsee ja sieluni riemuitsee, ja myös minun ruumiini asuu turvassa. 16:10 Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä anna hurskaasi nähdä kuolemaa. 16:11 Sinä neuvot minulle elämän tien; ylenpalttisesti on iloa sinun kasvojesi edessä, ihanuutta sinun oikeassa kädessäsi iankaikkisesti. >> Jakeen lisätiedot
 Ps. 16:11
Sinä neuvot minulle elämän tien; ylenpalttisesti on iloa sinun kasvojesi edessä, ihanuutta sinun oikeassa kädessäsi iankaikkisesti. > Siirry
Rinnakkaisviitteet
Ps. 17:15 Mutta minä saan nähdä sinun kasvosi vanhurskaudessa, herätessäni ravita itseni sinun muotosi katselemisella. > Siirry
Ps. 21:7 Sillä sinä asetat hänet suureksi siunaukseksi ikuisiin aikoihin asti; sinä ilahutat häntä riemulla kasvojesi edessä. > Siirry
Ruotsi (1917)
16:11 Du skall kungöra mig livets väg; inför ditt ansikte är glädje till fyllest, ljuvlighet i din högra hand evinnerligen.
Englanti (ASV 1901)
16:11 Thou wilt show me the path of life: In thy presence is fulness of joy; In thy right hand there are pleasures for evermore.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti