keskiviikko 17. kesäkuuta 2015

27.06.

Psalmit:65:12 Sinä kaunistat
vuoden hyvyydelläsi, ja sinun askeleesi tiukkuvat lihavuutta.


Jeremia:
31:4 Minä rakennan sinut jälleen, ja sinä tulet rakennetuksi,
neitsyt Israel. Sinä kaunistat itsesi jälleen käsirummuillasi ja lähdet
iloitsevaisten karkeloon.


Ps 65: 10 Sinä pidät huolta maasta ja annat sille sadetta,
sinä teet sen hedelmälliseksi.
Jumala, sinun virtasi on vettä täynnä.
Sinä kasvatat sadon ihmisille,
pidät maasta huolen.
11 Sinä kastelet vaot,
tasoitat kynnetyn pellon,
pehmität sen sateilla
ja siunaat maan kasvun.
12 Sinä seppelöit vuoden hyvyydelläsi.
Missä vaunusi kulkevat, siellä maa tiukkuu runsautta.
13 Autio aro viheriöi,
kukkulat verhoutuvat juhlapukuun.
14 Niityt ovat lammaslaumojen peitossa,
laaksot lainehtivat viljaa. Koko maa riemuitsee ja laulaa.

Jes 31: 3 Herra ilmestyi minulle,
hän tuli kaukaa ja sanoi:
-- Minä olen sinua aina rakastanut, Israel,
siksi vedän sinua luokseni uskollisesti.
4 Minä rakennan sinut uudelleen,
taas sinä nouset, neitsyt Israel.
Jälleen sinä koristaudut juhlaan,
otat käteesi rummun,
lähdet karkeloon toisten iloitsevien kanssa!
5
Sinä istutat taas
viinitarhoja
Samarian vuorille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti