keskiviikko 17. kesäkuuta 2015

24.06.


Hes. 11:19 Ja
minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne,
ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen,


Rinnakkaisviitteet

Ps. 51:12 Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki.

Jer. 32:39 Ja minä annan heille yhden sydämen ja yhden tien, niin että he
pelkäävät minua kaiken elinaikansa, ja niin heidän käy hyvin ja heidän lastensa
heidän jälkeensä.


Hes. 36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan
teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan
teille lihasydämen.


Sef. 3:9 Silloin minä muutan puhtaiksi kansain huulet, niin että ne kaikki
rukoilevat Herran nimeä, palvelevat häntä yksimielisesti.


Ap.t. 4:32 Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä
kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki
oli heillä yhteistä



Hes. 11:20 niin
että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja
pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.

Rinnakkaisviitteet

2Moos. 6:7 Niin minä otan teidät kansakseni ja olen teidän Jumalanne; ja te
tulette tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka vien teidät
pois egyptiläisten sorron alta.


5Moos. 30:9 Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle ylen runsaasti hyvää kaikissa
sinun kättesi töissä, hän tekee sinun kohtusi hedelmän, karjasi hedelmän ja
maasi hedelmän ylen runsaaksi. Sillä niinkuin Herra iloitsi sinun isistäsi, hän
jälleen iloitsee sinusta, siitä, että tekee sinulle hyvää,


Jer. 7:23 vaan näin minä käskin heitä ja sanoin: Kuulkaa minun ääntäni, niin
minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; ja vaeltakaa aina sitä
tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte.


Jer. 24:7 Ja minä annan heille sydämen, heidän tunteakseen minut, että minä
olen Herra; ja he saavat olla minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa;
sillä he kääntyvät minun tyköni kaikesta sydämestänsä.


Jer. 30:22 Ja niin te olette minun kansani, ja minä olen teidän
Jumalanne."


Jer. 31:1 "Siihen aikaan, sanoo Herra, minä olen kaikkien Israelin
sukukuntien Jumala, ja he ovat minun kansani."


Jer. 31:33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa
niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja
kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat
minun kansani.


Jer. 32:38 Silloin he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.


Hes 11: 19 Minä annan
heille uuden sydämen ja heidän sisimpäänsä uuden hengen, minä otan heidän
rinnastaan kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen. 20
Niin he seuraavat minun säädöksiäni, he ottavat varteen minun käskyni ja elävät
niiden mukaan. He ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.

 
Ezekiel 11 (AMP)19 And I will give them one heart [a new heart] and I
will put a new spirit within them; and I will take the stony [unnaturally
hardened] heart out of their flesh, and will give them a heart of flesh [sensitive
and responsive to the touch of their God],

20 That they may walk in My statutes and keep My ordinances, and do
them. And they shall be My people, and I will be their God.


Hes 11:19 Minä annan heille yhden sydämen ja uuden hengen mina annan
heidän sisimpäänsä. Minä poistan kivisydämen heidän rinnastaan ja annan heille
lihasydämen,
20 niin että he vaeltavat minun lakieni mukaan, noudattavat minun säädöksiäni
ja toimivat niiden mukaan. Silloin

heistä tulee minun kansani ja Minä olen heidän Jumalansa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti