keskiviikko 3. kesäkuuta 2015

03.06.

Hes. 37:26
Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton - se on oleva
iankaikkinen liitto heidän kanssansa - istutan ja runsaasti kartutan heidät ja
asetan pyhäkköni olemaan heidän keskellänsä iankaikkisesti.

Rinnakkaisviitteet

2Aikak. 6:16 Niin pidä nytkin, Herra, Israelin Jumala, mitä puhuit
palvelijallesi Daavidille, minun isälleni, sanoen: 'Aina on mies sinun
suvustasi oleva minun edessäni, istumassa Israelin valtaistuimella, jos vain
sinun poikasi pitävät vaarin teistänsä, niin että he vaeltavat minun lakini
mukaan, niinkuin sinä olet minun edessäni vaeltanut.'


Ps. 89:4 "Minä olen tehnyt liiton valittuni kanssa, olen palvelijalleni
Daavidille vannonut:


Jer. 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin
heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;


Hes. 34:25 Ja minä teen heidän kanssansa rauhan liiton; minä lopetan maasta
pahat eläimet, niin että he asuvat turvallisesti erämaassa ja nukkuvat
metsiköissä;


Hes 37: 26 "Minä teen heidän kanssaan ikuisen liiton
ja takaan heille rauhan. Minä teen heistä suuren kansan ja asetan pyhäkköni
ikiajoiksi heidän keskelleen.
27 Minun
asuinsijani on heidän luonaan, minä olen heidän Jumalansa ja he ovat minun
kansani.
28 Kaikki kansat
tietävät silloin, että minä olen Herra. Minä pyhitän Israelin, ja minun
pyhäkköni on aina heidän keskellään."


3. Moos. 26:11,12
Minä pystytän asumukseni teidän keskellenne enkä väsy teihin,
12 vaan
vaellan teidän mukananne ja olen teidän Jumalanne, ja te olette minun kansani.
13 Minä olen Herra,
teidän Jumalanne, joka toin teidät pois Egyptistä, missä olitte orjina. Minä
murskasin ikeen teidän niskastanne, niin että te saatoitte kulkea pystypäin.


Hes. 11:20 Niin he
seuraavat minun säädöksiäni, he ottavat varteen minun käskyni ja elävät niiden
mukaan. He ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa


Ezekiel 37 (AMP) 26 I will make a covenant of peace with them; it shall be an everlasting
covenant with them, and I will give blessings to them and multiply them and
will set My sanctuary in the midst of them forevermore.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti