perjantai 22. toukokuuta 2015

29.05


Ps. 100:1 Kiitosuhri-virsi. Kohottakaa
riemuhuuto Herralle, kaikki maa.

Rinnakkaisviitteet


Ps. 66:1 Veisuunjohtajalle; laulu, virsi. Kohottakaa Jumalalle riemuhuuto,
kaikki maa,

Ps. 98:4 Kohottakaa riemuhuuto Herralle, kaikki maa, iloitkaa ja riemuitkaa ja
veisatkaa kiitosta.


Ps. 100:2 Palvelkaa Herraa ilolla, tulkaa
hänen kasvojensa eteen riemulla.

Rinnakkaisviitteet


Ps. 2:11 Palvelkaa Herraa pelvolla ja iloitkaa vavistuksella.


Ps.
95:2 Käykäämme kiittäen hänen kasvojensa eteen, veisatkaamme hänelle
riemuvirsiä.


Ps. 100:3 Tietäkää, että Herra on Jumala.
Hän on meidät tehnyt, ja hänen me olemme, hänen kansansa ja hänen laitumensa
lampaat.

Rinnakkaisviitteet


Ps. 79:13 Mutta me, sinun kansasi, sinun laitumesi lampaat, kiitämme sinua
iankaikkisesti, julistamme sinun kiitostasi polvesta polveen.

Ps. 95:7 Sillä hän on meidän Jumalamme, ja me olemme kansa, jota hän paimentaa,
lauma, jota hänen kätensä kaitsee. Jospa te tänä päivänä kuulisitte hänen
äänensä:

Hes. 34:31 Niin, te olette minun lampaani, minun laitumeni lampaat, te ihmiset;
minä olen teidän Jumalanne, sanoo Herra, Herra."

Joh. 10:11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten
edestä


Ps. 100:4 Käykää hänen portteihinsa
kiittäen, hänen esikartanoihinsa ylistystä veisaten. Ylistäkää häntä, kiittäkää
hänen nimeänsä.

Rinnakkaisviitteet


Jes. 56:7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani,
ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani,
sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

Jes. 66:23 Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki
liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.


Ps. 100:5 Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa
pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen.

Rinnakkaisviitteet


Ps. 106:1 Halleluja! Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa
pysyy iankaikkisesti.

Ps. 117:2 Sillä hänen armonsa meitä kohtaan on voimallinen, ja Herran
uskollisuus pysyy iankaikkisesti. Halleluja!


Jes. 54:10 Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei
sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun
armahtajasi.

 

Psalmi 100 Tulkaa riemuiten Herran
temppeliin!

1  Kiitospsalmi.
Iloitse, maa!
Kohottakaa riemuhuuto Herralle!
2
Palvelkaa häntä iloiten,
tulkaa hänen eteensä riemuiten.
3 Tietäkää, että Herra on Jumala.
Hän on meidät luonut,
ja hänen me olemme,
hänen kansansa, hänen laitumensa lampaat.
4 Tulkaa hänen porteilleen kiittäen,
hänen esipihoilleen ylistystä laulaen.
Kiittäkää häntä, ylistäkää
hänen nimeään.
5 Hyvä on Herra! Iäti kestää hänen armonsa, hänen uskollisuutensa polvesta
polveen.

 Psalm 100 (AMP)A Psalm of thanksgiving and for the thank
offering.
1
Make a joyful noise to the Lord, all you lands!2 Serve
the Lord with gladness! Come before His presence with singing!
3
Know (perceive, recognize, and understand with
approval) that the Lord is God! It is He Who has made us, not we ourselves [and
we are His]! We are His people and the sheep of His pasture.
4
Enter into His
gates with thanksgiving and a thank offering and into His courts with
praise! Be thankful and say so to Him, bless and affectionately
praise His name!
5
For the Lord is good; His mercy and
loving-kindness are everlasting, His faithfulness and truth endure to
all generations.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti