torstai 7. toukokuuta 2015

18.05.

Joh. 15:11 Tämän
minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi
täydelliseksi.

Rinnakkaisviitteet

Joh. 16:24 Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin
te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.

Joh. 17:13 Mutta nyt minä tulen sinun tykösi
ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä
itsessään.

Biblia (1776)
Näitä olen minä teille puhunut, että minun iloni teissä pysyis ja teidän ilonne
tulis täydelliseksi.
Englanti (KJV 1789)
These things have I spoken unto you, that my joy might remain in you, and
[that] your joy might be full.


1Piet. 1:8 Häntä
te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette
nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,

Rinnakkaisviitteet
Joh. 20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot.
Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

2Kor. 5:7 sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.

Hebr. 11:27 Uskon kautta hän jätti Egyptin pelkäämättä kuninkaan vihaa; sillä
koska hän ikäänkuin näki sen, joka on näkymätön, niin hän kesti.

Biblia (1776)

Jota te rakastatte, vaikka ette häntä näe, jonka päälle te myös uskotte,
ehkette nyt häntä näe, niin te kuitenkin saatte iloita sanomattomalla ja
kunniallisella ilolla

Englanti (KJV 1789)
Whom having not seen, ye love; in whom, though now ye see [him] not, yet
believing, ye rejoice with joy unspeakable and full of glory:


Ps. 33:21 Sillä
hänessä iloitsee meidän sydämemme, me turvaamme hänen pyhään nimeensä.

Biblia (1776)

Sillä meidän sydämemme iloitsee hänessä, ja me toivomme hänen pyhään nimeensä.

Englanti (KJV 1789)
For our heart shall rejoice in him, because we have trusted in his holy name.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti