sunnuntai 8. kesäkuuta 2014

kun Pyhä Henki tulee teihin


Room 7: 17 Jumalan valtakunta ei ole syömistä eikä juomista, vaan vanhurskautta, rauhaa ja iloa, jotka Pyhä Henki antaa.

Neh 8: 10 Ja Esra jatkoi: "…..Älkää siis olko murheellisia, vaan iloitkaa, sillä Herra on teidän voimanne."


Room 5: 5.Mutta toivo ei tuota pettymystä,
sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu
meidän sydämiimme Pyhän Hengen
kautta, joka on meille annettu.
2. Kor. 1:22; Hepr. 6:18; 1. Joh. 4:16

Fil 4:4.Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin
minä sanon: iloitkaa!
Ps. 32:11; Fil. 3:1;
1. Tess. 5:16

Gal 3: 2.Tämän vain tahdon saada teiltä
tietää: lain teoistako
te saitte Hengen
vai uskossa kuulemisesta?
Ap. t. 2:38, 8:15,16, 15:8,9; Ef. 1:13

Joel  2:21 Älkää pelätkö, pellot,
iloitkaa ja riemuitkaa!
Herra tekee suuria tekoja.
22 Älkää pelätkö, metsän eläimet!
Autiot laitumet tulevat jälleen vihreiksi,
puut kantavat hedelmää,
viikunapuu ja viiniköynnös
antavat runsaan sadon.
23 Siionin lapset,
iloitkaa ja riemuitkaa
Herrasta, Jumalastanne!
Hyvyydessään hän lahjoittaa teille jälleen sateen,
lähettää sadekuurot ajallaan,
antaa syyssateen ja kevätsateen niin kuin ennen.
24 Silloin puimatantereet ovat täynnä viljaa, ja puristamoissa öljy ja viini tulvivat yli reunojen.
25 Minä hyvitän teille ne vuodet,
jolloin sadon söivät sirkat ja niiden toukat,
vaeltajasirkat ja kalvajasirkat,
tuo suuri sotajoukko,
jonka lähetin teidän kimppuunne.
26 Te saatte syödä ja tulette kylläisiksi,
te ylistätte Herraa, Jumalaanne,
joka on tehnyt ihmeellisiä tekoja
teidän hyväksenne.
Minun kansaani ei enää koskaan pilkata.
27 Te tulette tietämään, että minä olen Israelin keskellä ja että vain minä, Herra, olen teidän Jumalanne, muuta Jumalaa ei ole. Koskaan enää ei minun kansaani pilkata.

Jes 61: Herran voideltu tuo ilosanoman

1 Herran henki on minun ylläni,
sillä hän on voidellut minut.
Hän on lähettänyt minut
ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman,
parantamaan ne, joiden mieli on murtunut,
julistamaan vangituille vapautusta
ja kahlituille kahleitten kirpoamista,
2 julistamaan Herran riemuvuotta,
päivää, jona Jumalamme antaa palkan.
Hän on lähettänyt minut
lohduttamaan kaikkia murheellisia,
3 antamaan Siionin sureville kyynelten sijaan ilon öljyä, hiuksille tuhkan sijaan juhlapäähineen, murheisen hengen sijaan ylistyksen viitan. Heitä kutsutaan Vanhurskauden tammiksi, Herran tarhaksi, jonka hän itse on istuttanut osoittaakseen kirkkautensa.

Apt 2: 38.Pietari vastasi: ”Kääntykää, ja ottakoonkukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Mark. 16:16; Luuk. 24:47

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti