sunnuntai 22. kesäkuuta 2014

22.06.

Jes 51: 12 -- Minä, minä olen teidän lohduttajanne.
Kuinka olet voinut pelätä kuolevaista ihmistä,
Aadamin lasta, joka lakastuu kuin ruoho?
13 Kuinka olet voinut unohtaa Herran, joka sinut
loi,
joka levitti auki taivaan
ja laski maan perustukset?


Jes 40:6 Ääni sanoo:-- Julista!
Ja minä kysyn:
-- Mitä minun pitää julistaa?
-- Ihminen on kuin ruoho,
ihmisen kauneus kuin kedon kukka!
7 Ruoho kuivuu, kukka lakastuu,
kun Herran henkäys koskettaa sitä.
Niin! Ruohoa ovat ihmiset.
8 Ruoho kuivuu, kukka lakastuu, mutta meidän Jumalamme sana pysyy iäti.
9 Nouse korkealle vuorelle, Siion, ilosanoman tuoja! Korota äänesi, Jerusalem, ilosanoman saattaja! Korota äänesi, älä pelkää! Julista Juudan kaupungeille: -- Teidän Jumalanne tulee!
10 Itse Herra tulee suuressa voimassaan,
hän hallitsee vahvalla kädellään.
Hän kuljettaa mukanaan työnsä palkkaa,
johdattaa laumaa, jonka on omakseen hankkinut,
11 paimenen lailla hän kaitsee sitä, omin käsin hän kokoaa sen yhteen. Karitsoita hän kantaa sylissään, emolampaita hän ohjailee eteenpäin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti