keskiviikko 4. kesäkuuta 2014

04.06.

Jes 43: 1 Ja nyt -- näin sanoo Herra,
joka sinut loi, Jaakob,
joka sinut muovasi, Israel:
-- Älä pelkää. Minä olen lunastanut sinut.
Minä olen sinut nimeltä kutsunut,sinä olet minun.
2 Kun kuljet vesien halki, minä olen sinun
kanssasi,
kun virtojen poikki, ne eivät tempaa sinua mukaansa,
kun astut tulen lävitse, sinä et pala
eikä liekki sinua polta.
3 Minä, Herra, olen sinun Jumalasi.
Minä, Israelin Pyhä, olen sinun pelastajasi.
Minä annan lunnaiksi sinusta
Egyptin, Nubian ja Seban maat.
4 Koska olet arvokas minun silmissäni,
koska olet kallis ja rakas,
minä luovutan kansanheimoja sinun sijastasi,
kansakuntia sinun henkesi hinnaksi.
5 Älä pelkää, minä olen sinun kanssasi.
Idästä minä tuon sinun sukusi,
lännestä kokoan sinut,
6 minä sanon pohjoiselle: "Anna tänne!"
ja etelälle: "Päästä irti!"
Tuokaa kaukaa minun poikani takaisin,
maan ääriltä tyttäreni,
7 tuokaa jokainen, joka on kutsuttu minun nimiini, jonka olen kunniakseni luonut, muovannut ja valmiiksi tehnyt.
 Päätän seurata!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti