sunnuntai 8. kesäkuuta 2014

henkeni kaikkiin ihmisiin

Apt 2:16 Tämä on sitä, mikä profeetta Joelin suulla on ilmoitettu:
17 -- Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala,
minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin.
Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat,
nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia.
18 Näin teen: palvelijoihini ja palvelijattariini
minä vuodatan Henkeni niinä päivinä,
ja he profetoivat.

Joel 3:1-5,Herra vuodattaa henkensä ihmisiin  
1 -- Tämän jälkeen on tapahtuva,
että minä vuodatan henkeni
kaikkiin ihmisiin.
Ja niin teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat,
nuorukaisenne näkevät näkyjä,
vanhuksenne ennusunia.
2 Myös orjiin ja orjattariin
minä vuodatan henkeni noina päivinä.
 
 Jes. 44:3;3 Minä annan vesien virrata janoavalle,
purojen kuivaan maahan.
Minä vuodatan henkeni lapsiisi
ja siunaukseni vesoillesi,
4 ja he versovat kuin kaislikko,
kuin pajut purojen varsilla.
5 Niin yksi sanoo: "Minä kuulun Herralle", toinen taas kutsuu itseään Jaakobin nimellä, kolmas kirjoittaa käteensä: "Herran oma", ja ottaa kunnianimekseen Israelin nimen. 6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas
ja sen lunastaja, Herra Sebaot:
-- Minä olen ensimmäinen ja minä olen viimeinen,
ei ole muuta Jumalaa kuin minä.
 
Jes 32:Vanhurskaus luo rauhan 15 Näin on oleva, kunnes meihin tulee korkeudesta
henki.
Silloin autiomaa muuttuu hedelmätarhaksi
ja tarhat ovat laajoja kuin metsät.
16 Silloin autiomaassa asuu oikeus
ja vanhurskaudella on majansa hedelmätarhojen
keskellä.
17 Ja vanhurskauden hedelmänä on oleva rauha.
Siitä kasvaa levollinen luottamus,
turvallisuus, joka kestää iäti.
18 Minun kansani saa asua rauhan niityillä,
turvallisissa asuinpaikoissa, huolettomilla
leposijoilla.
19 Metsää kaatuu lakoon,
kaupunkeja sortuu maahan,
20 mutta te onnelliset, te saatte kylvää kaikkialle, missä vesi kostuttaa maan, saatte päästää härkänne ja aasinne vapaasti kulkemaan laitumilla.
 
 Hes. 36:26,27 25 Minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, 
niin että te puhdistutte, minä puhdistan teidät kaikesta saastastanne ja epäjumalienne kaikesta iljettävyydestä.  
26 Minä annan teille uuden sydämen ja 
teidän sisimpäänne uuden hengen. 
Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois 
ja annan tilalle elävän sydämen.  
27 Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja 
ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, 
ottamaan varteen minun käskyni ja elämään 
niiden mukaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti