keskiviikko 9. maaliskuuta 2016

09.03. 2Kor. 11:26


2 Kor. 11:26
olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä.

 Biblia (1776)
Minä olen usein vaeltanut, minä olen ollut veden hädässä, ryövärien keskellä, hädässä Juudalaisten keskellä, hädässä pakanain keskellä, hädässä kaupungeissa, hädässä korvessa, hädässä merellä, hädässä viekasten veljien seassa,

Englanti (KJV 1789)
In journeyings often, in perils of waters, in perils of robbers, in perils by mine own countrymen, in perils by the heathen, in perils in the city, in perils in the wilderness, in perils in the sea, in perils among false brethren;

 

2 Kor 11:26 Olen usein ollut matkoilla, ollut

vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa

rosvojen takia, vaaroissa heimolaisteni

puolelta, vaaroissa pakanoiden

puolelta, vaaroissa kaupungeissa,

vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä

ja vaaroissa valeveljien parissa.

Ap. t. 13:50, 14:5, 17:5; Gal. 2:4

27. Olen ollut työssä ja vaivassa, valvonut

paljon, kärsinyt nälkää ja janoa,

paastonnut usein ja kärsinyt kylmää ja

alastomuutta. Ap. t. 20:31; Room. 8:35;

1. Tess. 2:9

28. Kaiken muun lisäksi on ollut jokapäiväistä

tungosta luonani, huolta kaikista

seurakunnista. Ap. t. 20:18

29. Kuka on heikko, etten minäkin

olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se

minua polttaisi? Room. 15:1;

1. Kor. 8:13, 9:22

30. Jos täytyy kerskata, kerskaan

heikkoudestani. 2. Kor. 12:5

31. Herran Jeesuksen Jumala ja Isä,

joka on iankaikkisesti ylistetty, tietää,



etten valehtele. Room. 9:1; 2. Kor. 1:23;Gal. 1:20
2 Corinthians 11:26Amplified Bible (AMP)
26 many times on journeys, [exposed to] danger from rivers, danger from bandits, danger from my own countrymen, danger from the Gentiles, danger in the city, danger in the wilderness, danger on the sea, danger among those posing as believers;




 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti