tiistai 12. marraskuuta 2013

12.11.

Ps 103:4 Hän päästää minut kuoleman otteesta
ja seppelöi minut armolla ja rakkaudella.
5 Hän ravitsee minut aina hyvyydellään, ja minä elvyn nuoreksi, niin kuin kotka.

Job 33:23 Ehkä hänen vierellään on silloin enkeli,
puolestapuhuja, yksi tuhansista,
niistä, jotka ilmoittavat ihmisille,
mikä on oikein.
24 Ehkä Jumala armahtaa häntä ja sanoo enkelille:
"Vapauta hänet vaipumasta hautaan,
olen saanut hänestä lunnaat!"
25 Silloin hänen ruumiinsa elpyy,
hänestä tulee yhtä uljas
kuin hän oli nuoruutensa päivinä.
26 Hän rukoilee, ja Jumala on hänelle suosiollinen,
hän saa riemuiten katsella Jumalan kasvoja.
Jumala on hänet pelastanut.
27 Hän laulaa kaikille ihmisille:
"Olin tehnyt syntiä, olin vääntänyt vääräksi suoran,
mutta hän ei mitannut minulle ansioni mukaan.
28 Hän lunasti minut, en joutunut hautaan, minä saan yhä kulkea valossa."

Hebr. 1: 14 Eivätkö enkelit ole palvelevia henkiä? Heidät lähetetään palvelemaan niitä, jotka saavat osakseen autuuden.

Ps 34: 2 Minä tahdon aina ylistää Herraa,
lakkaamatta laulaa hänelle kiitosta!
3 Herran hyvyyden tähden
minä ylistän itseäni onnelliseksi.
Maan hiljaiset kuulevat sen ja iloitsevat.
4 Tulkaa, kiittäkää minun kanssani Herraa, kunnioittakaamme yhdessä hänen nimeään!
5 Minä käännyin Herran puoleen,
ja hän vastasi minulle.
Hän vapautti minut kaikesta pelosta.
6 Ne, jotka katsovat häneen, säteilevät iloa,
heidän kasvonsa eivät punastu häpeästä.
7 Minä olin avuton ja huusin apua. Herra kuuli minua ja pelasti minut kaikesta hädästä.
8 Herran enkeli on asettunut vartioon. Hän suojaa niitä, jotka palvelevat Herraa, ja pelastaa heidät.
9 Katsokaa, nähkää omin silmin!
Maistakaa, katsokaa Herran hyvyyttä!
Onnellinen se, joka turvaa häneen.

 
Ps 2: 12...Hyvä on sen osa, joka turvaa häneen!

Ps 3: 6 Minä menen levolle ja nukahdan,
sitten herään taas aamuun.
Koko yön Herra suojelee minua.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti