perjantai 1. marraskuuta 2013

01.11.

Ps 90:14 Ravitse meitä armollasi joka aamu,
niin voimme iloita elämämme päivistä.
15 Niin kuin annoit murheen, anna meille ilo
yhtä monena vuotena kuin vaivamme kesti.
16 Anna palvelijoittesi nähdä suuret tekosi,
anna lastemme nähdä kunniasi loisto.
17 Herra, meidän Jumalamme, ole lempeä meille, anna töillemme menestys, siunaa kättemme työt.


2 Sam 22:29 Sinä, Herra, olet lamppuni.
Sinä tuot pimeyteeni valon.
30 Sinun avullasi ryntään yli vallien,
Jumalani avulla hyppään muurien yli.
31 Jumalan ohjeet ovat täydelliset, Herran sana on kirkas ja puhdas. Kuin kilpi hän suojaa niitä, jotka hakevat hänestä turvaa.


32 Kuka on Jumala, jollei Herra,
kuka turvamme, jollei Jumalamme?
33 Jumala on luja linnani.
Hän tekee tieni suoraksi,
34 hän tekee jalkani nopeiksi kuin kauriin jalat
ja ohjaa kulkuni kukkuloille.
35 Hän opettaa käteni sotimaan, käsivarteni jännittämään jousta.

36 Herra, sinä asetut kilveksi eteeni,
sinun apusi vahvistaa minut,
37 sinä teet varmoiksi askeleeni,
polveni eivät horju.

Job 29:3 Silloin hän antoi lamppunsa loistaa minulle
ja minä sain kulkea pimeyden lävitse hänen
valossaan.

6 Noina päivinä minä kahlasin kermassa
ja kallio tihkui minulle noroina oliivien öljyä.


Ps 119:105 Sinun sanasi on lamppu, joka valaisee askeleeni,
se on valo minun matkallani.

Ps 19:9 Herran käskyt ovat oikeat,
ne ilahduttavat sydämen.
Herran määräykset ovat kirkkaat,
ne avaavat silmäni näkemään.
10 Herran sana on puhdas ja aito,
se pysyy iäti.
Herran säädökset ovat lujat,
ne ovat oikeita kaikki.
11 Ne ovat kalliimmat kuin puhdas kulta,
kalliimmat kuin kullan paljous,
makeammat kuin mesi,maistuvammat mehiläisen hunajaa.
12 Ne opastavat minua, palvelijaasi, niiden noudattamisesta saa suuren palkan.


Sananl 6:23 Käsky on lamppu, opetus on valo,kuri ja kasvatus on elämän tie.
2 Piet 1:19 Siksi me voimme entistä lujemmin luottaa profeetalliseen sanaan. Ja hyvin teette tekin, jos kiinnitätte katseenne siihen kuin pimeässä loistavaan lamppuun, kunnes päivä sarastaa ja kointähti syttyy teidän sydämessänne.

Jes 60: 18.....Minun apuni on sinun muurinasi
ja minun ylistykseni sinun portteinasi.
19 Aurinko ei enää ole sinun päiviesi valona
eikä kuu kirkasta sinun teitäsi,
vaan Herra on sinun ikuinen valosi
ja sinun Jumalasi on sinun kirkkautesi.
20 Sinun aurinkosi ei enää laske eikä kuu katoa, sillä Herra on sinun ainaisena valonasi. Sinun murhepäiviesi luku on täyttynyt.


21 Vanhurskaita ovat silloin kaikki kansasi
jäsenet,
maa on iäti oleva heidän.
He ovat taimia minun tarhassani,
minun kätteni työ, jolla osoitan kirkkauteni.
22 Pienimmästäkin tulee tuhatlukuinen heimo, vähäisimmästäkin kasvaa mahtava kansa. Minä, Herra, toteutan tämän äkkiarvaamatta, kun hetki on tullut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti