perjantai 20. syyskuuta 2013

21.09.

5 Moos 10:17 Herra, teidän Jumalanne, on jumalien Jumala ja korkein Herra, suuri, väkevä ... Jumala. Hän ei ole puolueellinen eikä häntä voi lahjoa.
18 Hän huolehtii leskien ja orpojen oikeuksista, hän rakastaa muukalaista ja ruokkii ja vaatettaa hänet.
19 Samoin tulee myös teidän rakastaa muukalaista; olettehan itsekin olleet muukalaisina ....


Ps 119:8 Minä noudatan sinun käskyjäsi -- älä koskaan minua hylkää!
9 Miten nuorukainen pysyy oikealla tiellä?
Siten, että noudattaa sinun sanaasi.
10 Koko sydämestäni minä kysyn sinun tahtoasi,
älä anna minun eksyä käskyjesi tieltä.
11 Minä talletan kaikki ohjeesi sydämeeni,
etten rikkoisi sinua vastaan.
12 Kiitetty olet sinä, Herra!
Opeta minut tuntemaan määräyksesi.

1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.
4 Kaikki, mikä on syntyisin Jumalasta, voittaa maailman. Ja tämä on se voitto, tämä on maailman voittanut: meidän uskomme.


1Joh. 5:3
Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
> Siirry
Rinnakkaisviitteet
Matt. 11:30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
> Siirry
Joh. 14:15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni. > Siirry
Joh. 15:10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan. > Siirry
2Joh. 1:6 Ja tämä on rakkaus, että me vaellamme hänen käskyjensä mukaan. Tämä on käsky, että teidän, niinkuin olette alusta kuulleet, tulee siinä vaeltaa. > Siirry
Englanti (KJV 1789)
5:3 For this is the love of God, that we keep his commandments: and his commandments are not grievous.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti