perjantai 6. syyskuuta 2013

07.09.

Jes 41:4 Kuka on tämän tehnyt, kuka saanut aikaan? Hän, joka alusta alkaen on kutsunut sukupolvet elämään. Minä, Herra, olen ensimmäinen, ja viimeistenkin keskellä olen sama.

5 [i] Kaukaiset rannat ovat nähneet tämän, ne pelkäävät, maa vapisee äärestä ääreen. "Ne lähestyvät, ne tulevat tänne!"*

Älä pelkää, Israel

8 Sinä, palvelijani Israel,
Jaakob, sinä jonka olen valinnut,
sinä, ystäväni Abrahamin siemen,
9 sinä, jonka käteen minä tartuin,
jonka minä toin maan ääristä
ja kutsuin kaukaisimmista kolkista,
jolle minä sanoin: "Sinä olet palvelijani,
minä olen sinut valinnut, en sinua väheksynyt"
10 -- älä pelkää, minä olen sinun kanssasi! Älä arkana pälyile ympärillesi -- minä olen sinun Jumalasi. Minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vakaalla, lujalla kädelläni.

2 Piet 1:19 Siksi me voimme entistä lujemmin luottaa profeetalliseen sanaan. Ja hyvin teette tekin, jos kiinnitätte katseenne siihen kuin pimeässä loistavaan lamppuun, kunnes päivä sarastaa ja kointähti syttyy teidän sydämessänne.
20 Ennen muuta teidän on oltava selvillä siitä, etteivät pyhien kirjoitusten ennustukset ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä.
21 Yksikään profeetallinen sana ei ole tullut julki ihmisten tahdosta, vaan ihmiset ovat puhuneet Pyhän Hengen johtamina sen, minkä ovat Jumalalta saaneet.

Ps 119: 105 Sinun sanasi on lamppu, joka valaisee askeleeni,
se on valo minun matkallani.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti