sunnuntai 21. heinäkuuta 2013

my pearls in psalm 119

Ps 119: 14 Minä iloitsen sinun liittosi tiestä
niin kuin iloitaan rikkauksista.

18 Avaa silmäni näkemään
sinun lakisi kaikkine ihmeineen.

24 Sinun liittosi on iloni, liittosi säädökset ovat neuvonantajani.
26 Sinä kuulet minua, kun kerron, mitä teitä olen
kulkenut.
Opeta minut tuntemaan määräyksesi!
27 Opasta minut säädöstesi tielle,
minä tahdon tutkistella sinun lakisi ihmeitä.

29 Pidä minut loitolla valheen teistä,
opeta minulle lakisi, ole armollinen.

32 Kevein askelin minä kuljen sinun käskyjesi tietä, sinä huojennat mieleni.
34 Anna minulle ymmärrystä noudattaa lakiasi,
olla sydämestäni sille kuuliainen.
35 Anna minun kulkea käskyjesi polkua,
siitä minä saan ilon.

37 Käännä katseeni kauas kaikesta turhasta,
anna minun elää ja kulkea sinun tietäsi.

47 Sinun käskyistäsi minä saan ilon,
ne ovat minulle rakkaat.
48 Minä kohotan käteni sinun puoleesi, minä tutkistelen sinun käskyjäsi. Ne ovat minulle rakkaat.
49 ... Sinun sanasi antoi minulle toivon.
54 Sinun käskysi ovat riemulauluni,
kun asun täällä muukalaisena.
55 Yölläkin minä muistan sinut, Herra,
minä tahdon alati noudattaa lakiasi.

 66 Anna minulle tietoa, anna oikeaa ymmärrystä,
minä turvaan sinun käskyihisi.


 72 Laki, jonka olet antanut, on minulle kallis, kalliimpi kuin kaikki hopea ja kulta.
 83 Vaikka olen kuin savun käpristämä leili,
en unohda sinun käskyjäsi.

 97 Kuinka rakastankaan sinun lakiasi!
Kaiken päivää minä sitä tutkin.

 103 Miten suloiset ovatkaan sinun sanasi!
Ne maistuvat hunajaa makeammilta.
104 Sinun säädöksesi antavat minulle ymmärrystä.
 105 Sinun sanasi on lamppu, joka valaisee askeleeni,
se on valo minun matkallani.


 112 Olen taivuttanut mieleni täyttämään käskysi, aina ja tinkimättä.
114 Sinä olet minun suojani ja kilpeni,
sinun sanaasi minä panen toivoni.

 124 Osoita palvelijallesi hyvyytesi ja armosi,
opeta minut tuntemaan määräyksesi.
125 Anna ymmärrystä, opeta liittosi käskyt,
olenhan minä sinun palvelijasi.

 127 Minä rakastan sinun käskyjäsi,
ne ovat minulle kalliimmat kuin puhtain kulta.
128 Siksi elän tarkoin säädöstesi mukaan ja vihaan kaikkia valheen teitä.
129 Sinun liittosi on ihmeellinen,
siksi minä tahdon uskollisesti pysyä siinä.
130 Kun sinun sanasi avautuu, se valaisee,
tyhmäkin saa siitä ymmärrystä.


 151 Sinä, Herra, olet lähelläni.
Sinun käskyissäsi on totuus.

 172 Laulakoon suuni sinun lupauksistasi,
sillä käskysi ovat hyvät ja oikeat.
173 Olkoon sinun kätesi minun apuni,
olenhan valinnut sinun säädöksesi.
174 Herra, sitä minä toivon, että pelastat minut.
Sinun lakisi antaa minulle ilon.
175 Anna minun elää ja ylistää sinua,
sinun päätöksesi olkoot minun tukenani.
176 Minä olen kuin eksynyt lammas. Etsi minut! Sinun käskyjäsi minä en unohda.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti