keskiviikko 17. heinäkuuta 2013

17.07.

1 Piet 2:1 Jättäkää siis kaikki pahuus ja vilppi, kaikki teeskentely ja kateus ja kaikki panettelu. 2 Niin kuin vastasyntyneet lapset tavoitelkaa puhdasta sanan maitoa, jotta sen ravitsemina kasvaisitte pelastukseen.
3 Olettehan te "maistaneet Herran hyvyyttä".
4 Tulkaa hänen luokseen, elävän kiven luo, jonka ihmiset ovat hylänneet mutta joka on Jumalan valitsema ja hänen silmissään kallisarvoinen.
5 Ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi rakennukseksi, pyhäksi papistoksi, toimittaaksenne hengellisiä uhreja, jotka ovat Jumalalle otollisia Jeesuksen Kristuksen tähden.
6 Sanotaanhan Raamatussa: -- Katso, minä lasken Siioniin kulmakiven, valitun kiven, jonka arvo on suuri. Joka häneen uskoo, ei joudu häpeään.

Hebr 2: 17 Niinpä hänen oli tultava joka suhteessa veljiensä kaltaiseksi, jotta hänestä tulisi armahtava ja uskollinen ylipappi ja hän voisi Jumalan edessä sovittaa kansansa synnit.
18 Koska hän on itse käynyt läpi kärsimykset ja kiusaukset, hän kykenee auttamaan niitä, joita koetellaan.

Jes 41:8 Sinä, palvelijani Israel,
Jaakob, sinä jonka olen valinnut,
sinä, ystäväni Abrahamin siemen,
9 sinä, jonka käteen minä tartuin,
jonka minä toin maan ääristä
ja kutsuin kaukaisimmista kolkista,
jolle minä sanoin: "Sinä olet palvelijani,
minä olen sinut valinnut, en sinua väheksynyt"
10 -- älä pelkää, minä olen sinun kanssasi! Älä arkana pälyile ympärillesi -- minä olen sinun Jumalasi. Minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vakaalla, lujalla kädelläni.


Ps 94:18 Aina kun olin vähällä kaatua,
sinun armosi, Herra, oli minun tukenani.
19 Kun huolet painavat mieltäni, saan sinulta lohdun ja ilon.


Ps 92:2 Hyvä on kiittää Herraa,
laulaa ylistystä sinun nimellesi, Korkein.
3 Hyvä on aamulla kertoa armostasi
ja illalla uskollisuudestasi
4 harpun ja lyyran sävelin,
kymmenen kielen helkkyessä.
5 Herra, sinä ilahdutat minua teoillasi, minä riemuitsen sinun kättesi töistä.
6 Kuinka suuret ovatkaan sinun tekosi, Herra,
kuinka syvät sinun ajatuksesi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti