tiistai 22. lokakuuta 2013

22.10.

Jaak 3: 17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on puhdasta ja pyhää, ja niin se myös rakentaa rauhaa, se on lempeää ja sopuisaa, täynnä armahtavaisuutta ja hyviä hedelmiä, se on tasapuolista ja teeskentelemätöntä.
18 Vanhurskauden siemen kylvetään rauhan tekoina, ja se tuottaa hedelmän niille, jotka rauhaa rakentavat.


Jes 32: Vanhurskaus luo rauhan
15 Näin on oleva, kunnes meihin tulee korkeudesta
henki.
Silloin autiomaa muuttuu hedelmätarhaksi
ja tarhat ovat laajoja kuin metsät.
16 Silloin autiomaassa asuu oikeus
ja vanhurskaudella on majansa hedelmätarhojen
keskellä.
17 Ja vanhurskauden hedelmänä on oleva rauha.
Siitä kasvaa levollinen luottamus,
turvallisuus, joka kestää iäti.
18 Minun kansani saa asua rauhan niityillä,
turvallisissa asuinpaikoissa, huolettomilla
leposijoilla.
19 Metsää kaatuu lakoon,
kaupunkeja sortuu maahan,
20 mutta te onnelliset, te saatte kylvää kaikkialle, missä vesi kostuttaa maan, saatte päästää härkänne ja aasinne vapaasti kulkemaan laitumilla.



Jer 32:. 16 Niinä päivinä Juuda saa avun, ja Jerusalem elää turvassa. Häntä kutsutaan tällä nimellä: 'Herra on meidän vanhurskautemme'."

 25 Mutta minä, Herra, sanon näin: Yhtä varmaa kuin on se, että minä olen tehnyt liiton päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni ja määrännyt lait taivaalle ja maalle, 26 yhtä varmaa on se, että minä en hylkää Jaakobin enkä palvelijani Daavidin jälkeläisiä.


1 Tess 4: 3 Jumalan tahto on, että te pyhitytte.

Jes 33:21 Meillä on siellä väkevä valtias, Herra,
meillä on jokien lähde ja leveät virrat.
Niitä ei kulje soutualus
eikä ylitä uljainkaan pursi.
22 Totisesti, Herra on tuomarimme. Hän johtaa
meitä.
Herra on valtiaamme,
Herra on kuninkaamme. Hän pelastaa meidät.
23 Kun köydet ovat löystyneet
eivätkä enää pidä mastoa pystyssä,
eivät purjetta levällään,
silloin jaetaan ryöstösaalista runsaasti.
Rammatkin saalistavat muiden mukana,
24 eikä yksikään kaupungin asukas sano: "Minä olen sairas." Kansa, joka siellä asuu, on saanut syntinsä anteeksi.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti