maanantai 28. lokakuuta 2013

valo

Joh 1:4 Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten
valo.5 Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.

Joh 5: 25... kuulevat Jumalan Pojan äänen. Ne, jotka sen kuulevat, saavat elää,  
26 sillä Isä, elämän lähde, on tehnyt myös Pojasta elämän lähteen.

Joh 3: 19 .... valo on tullut maailmaan, mutta pahojen tekojensa tähden ihmiset ovat valinneet sen asemesta pimeyden.
20 Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.

Joh 8 :Maailman valo
12 Jeesus puhui taas kansalle ja sanoi: "Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo."


Joh 9:5 Niin kauan kuin olen maailmassa, minä olen maailman valo.

Joh 12: 36 Niin kauan kuin teillä on valo, uskokaa valoon, jotta teistä tulisi valon lapsia."        
46 Minä olen valo ja olen tullut maailmaan siksi, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.

 1Joh 3:Jumalan lasten luottamus
18 Lapseni, älkäämme rakastako sanoin ja puheessa, vaan teoin ja totuudessa.
19 Siitä me ymmärrämme, että totuus on meissä, ja me voimme hänen edessään rauhoittaa sydämemme,

1 Joh 2:  8 Ja kuitenkin käsky, jonka teille kirjoitan, on uusi: nyt se on toteutunut hänessä ja teissä, sillä pimeys hälvenee ja tosi valo loistaa jo.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti