keskiviikko 4. joulukuuta 2013

7.12.

Ps 15:1Herra, kuka saa tulla sinun temppeliisi? Kuka saa asua pyhällä vuorellasi?
2 Se, joka on rehellinen ja tekee oikein,
jonka sydän on vilpitön ja puheet totta.
3 Se, joka ei panettele,
joka ei tee lähimmäiselleen pahaa
eikä saata naapuriaan huonoon huutoon.
4 Se, joka kaihtaa kunniattomia
mutta pitää arvossa Herraa pelkääviä.
Se, joka pysyy valassaan
vaikka omaksi vahingokseen.
5 Se, joka ei vaadi lainasta korkoa eikä ota lahjusta viattoman vahingoksi.
Hyvin käy sen, joka näin elää.

Ps 16: 6 Ihana maa on tullut osakseni,
kaunis perintö on minulle annettu.
7 Minä kiitän Herraa, hän neuvoo minua,
yölläkin kuulen sisimmässäni hänen äänensä.
8 Minä pysyn aina lähellä Herraa. Kun hän on oikealla puolellani, minä en horju.
9 Minun sydämeni iloitsee, mieleni riemuitsee,
minun ruumiini ei pelkoa tunne.
10 Sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan,
et anna palvelijasi joutua kuoleman valtaan.
11 Sinä osoitat minulle elämän tien, sinun lähelläsi on ehtymätön ilo, sinun oikealla puolellasi ikuinen onni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti