tiistai 22. heinäkuuta 2014

22.07.

Ps 119:89 Iankaikkisesti pysyy sinun sanasi, Herra, vahvana taivaissa.
119:90 Sinun uskollisuutesi kestää polvesta polveen, sinä perustit maan, ja se pysyy.
119:91 Sinun järjestyksesi mukaan ne pysyvät vielä tänä päivänä, sillä ne kaikki ovat sinun palvelijoitasi.
119:92 Ellei sinun lakisi olisi ollut minun iloni, olisin menehtynyt kurjuuteeni.
119:93 En minä ikinä unhota sinun asetuksiasi, sillä niillä sinä minua virvoitat.
119:94 Sinun omasi minä olen, pelasta minut, sillä sinun asetuksiasi minä kysyn.
119:95 Jumalattomat väijyvät minua, tuhotakseen minut, mutta minä tarkkaan sinun todistuksiasi.
119:96 Kaikella täydellisellä on rajansa - sen olen nähnyt - mutta sinun käskysi ovat ylen avarat. >> Jakeen lisätiedot

Ps 119:89 Herra, sinun sanasi on ikuinen.
Sen luja perusta on taivaassa.
90 Polvesta polveen pysyy totuutesi.
Sinä panit paikoilleen maan, ja se pysyy.
91 Sinun päätöstesi varassa on yhä kaikki,
koko luomakunta palvelee sinua.
92 Ellei lakisi olisi ollut minun ilonani,
olisin menehtynyt kurjuuteen.
93 Milloinkaan en unohda sinun säädöksiäsi,
ne antavat minulle elämän.
94 Minä kuulun sinulle. Pelasta minut!
Sinun säädöstesi mukaan minä tahdon elää.
95 Jumalattomat väijyvät minua tuhotakseen minut,
mutta minä tutkin sinun liittosi säädöksiä.
96 Kaikelle tulee loppu, sen olen nähnyt, mutta sinun käskysi ovat ikuisesti voimassa.
97 Kuinka rakastankaan sinun lakiasi!
Kaiken päivää minä sitä tutkin.
98 Sinun käskysi ovat alati ohjeenani,
ne tekevät minut vihollisiani viisaammaksi.
99 Olen oppineempi kuin kaikki opettajani,
kun tutkin sinun liittosi säädöksiä.
100 Olen viisaampi kuin kansan vanhimmat,
kun noudatan sinun säädöksiäsi.

Ps 119:89 Forever, O Lord, Your word is settled in heaven [stands firm as the heavens].
90 
Your faithfulness is from generation to generation; You have established the earth, and it stands fast.
91 All [the whole universe] are Your servants; therefore they continue this day according to Your ordinances.
92 Unless Your law had been my delight, I would have perished in my affliction.
93 I will never forget Your precepts, [how can I?] for it is by them You have quickened me (granted me life).
94 I am Yours, therefore save me [Your own]; for I have sought (inquired of and for) Your precepts and required them [as my urgent need].
95 The wicked wait for me to destroy me, but I will consider Your testimonies.
96 I have seen that everything [human] has its limits and end [no matter how extensive, noble, and excellent]; but Your commandment is exceedingly broad and extends without limits [into eternity].


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti